2007/08/18

Stai con me - Rita Pavone


Apám azt mondta, biztos szerelmes vagyok belé. Én hevesen és őszintén tagadtam, de tény, hogy ő volt az első sztár, akinek a fényképét a diákbérletem hátulján hordtam. 10-11 éves lehettem. De lehet, hogy fiatalabb. Egy filmben láttam először a tévében, természetesen énekesnőt játszott, és elbűvölt különleges hangja, szeplős arca és kirobbanó energiája. Akkoriban nem volt könnyű megszerezni kedvenceink számait, ráadásul akkor még magnóm sem volt, csak később örököltem meg nővéreimtől a bazi nagy szalagos Tertát, amellyel lesben állhattam a rádió kívánságműsora idején. De akkor már nem Rita Pavone volt a kedvenc. Szóval egyáltalán nem tudok visszaemlékezni arra, hogy mit is ismertem tőle gyerekkoromban - leszámítva a nagyon híres Adjatok egy kalapácsot! (Datemi Un Martello) c. számot. Az ő esetében is az internet hozta meg az újrafelfedezés örömét: felkereshettem ifjúságom.

Rita Pavone

Rita Pavone a tipikus tinisztár. 1962-ben, 17 éves korában nyert meg egy olasz Ki mit tud? jellegű tehetségkutató versenyt, aztán pár év múlva férjhez is ment a verseny szervezőjéhez. Mint az én példám is mutatja, számos filmben főszerepelt, én konkrétan a Rita, a Vadnyugat réme, és a Rita, a mama kedvence című filmekre emlékszem, amelyektől egyébként már elfogult gyerekként sem voltam elragadtatva. A Stai con me érdekessége, hogy a Stand By Me másik olasz változata, és teljesen különbözik a Celentano-féle Pregheròtól. Sajnos ezúttal kudarcot vallottam a szöveggel kapcsolatban, egyelőre nincs meg, ha valaki ki tudna segíteni, nagyon megköszönném. A címből ítélve talán jobban kötődik az eredetihez, mint a Pregherò.

Túl mélyen érint Rita Pavone, nem volt könnyű kiválasztani a megfelelő videót. Nagyon szeretem például az első nagy sikert, az 1962-es Partita di pallonét (Labdajáték) és még nagyon sok olaszul, spanyolul, angolul vagy németül énekelt számot. Végül mégis a Cuore (Szív) mellett döntöttem. A YouTube-on olvasható spanyol nyelvű komment teljesen a szívemből szól.

"Simplemente, maravilloso, aún en el año 2007 se recuerda esta maravillosa canción e interprete Rita Pavone, una canción directa al cuore, gracias por aquellos maravillosos años que en la actualidad se han convertido en un tesoro. Besos"



Ja igen, és föl lehet lélegezni. Egyelőre nem lesz több Stand By Me-feldolgozás.

Nincsenek megjegyzések: